5+1 jednoduchý tip, jak porazit podzimní splín

Trápí vás teď na podzim špatná nálada a skleslost? Cítíte se smutní a nic se vám nechce?
Jste podráždění a bez energie?

Možná vás postihl podzimní splín.

Letní dlouhé a slunečné dny jsou pryč. Podzim nám přináší více tmy, zatažené dny a plískanice. To negativně ovlivňuje naši náladu a více trpíme úzkostí a nepohodou.

Možná, že teď taky prožíváte:

  • blbou náladu
  • úzkost a změny nálad
  • podrážděnost a skleslost
  • únavu a ospalost
  • nezájem o každodenní aktivity

Důvody, proč tomu tak je, jsou tyto:

  • méně slunečního světla a tím nižší podíl hormonu serotoninu, který ovlivňuje náladu a spánek
  • zvýšený podíl hormonu melatoninu, který způsobuje ospalost a depresivní nálady
  • snížené množství vitaminu D, což je způsobeno úbytkem slunečního světla
  • kvůli horšímu počasí a tmě trávíte více času uvnitř a máte méně pohybu venku
  • podzim vám přináší pocit lítosti, že jste zatím během roku neudělali a nezažili vše, co jste si naplánovali
  • skvělé léto je pryč a vánoce před vámi (stres)

Mnoho lidí se mne ptá, jestli podzimní splín někdy přepadá i mě.
Ano, přepadá.

Každý se sem tam cítí na nic a mizerně. Já taky.

Taky na mě s nástupem podzimu čas od času sedne blbá nálada a pocit únavy a podráždění.

Jelikož je to každý rok stejné, tak raději podnikám preventivní kroky, abych podzimní splín co nejvíce omezila a překonala.

Na podzim jsem víc unavená a kolísá mi nálada.

Nebojuju s tím a respektuji, že příroda prostě zpomaluje a usíná a já taky hodně času prospím a prolebedím doma.

Užívám si více času na čtení, studium a tvoření, které jsem během jara a léta kvůli častým pobytům venku nestíhala.

Užívám si radost z toho, že mi něco někde unikne. Jsem ráda doma.
Hodně spím a dopřávám si zdřímnutí po obědě.

Každý den se jdu projít ven.

Věřím tomu, že blbá nálada se dá rozchodit….ať je podzim nebo zima.

Sepsala jsem pro vás jednoduchý návod, jak můžete taky překonat podzimní špatnou náladu.

Objevte 5+1 tip, jak můžete porazit podzimní splín i vy:

  • 1
    Vyhledávejte více světla
    Využívejte co nejvíce denní světlo, choďte ven za světla.
  • 2
    Hýbejte se každý den
    Cvičte nebo se pohybujte každý den alespoň 20-30 minut. Nejlepší je chůze. Pohyb je klíč pro lepší mentální zdraví a lepší náladu. Uchrání vás od propadnutí do negativních stavů.
  • 3
    Změňte stravování
    Jezte více teplé pokrmy, jako např.polévky a vývary. Zaměřte se také na potraviny, které podporují správné zažívání a trávení. Uvařte si čaj s medem.
  • 4
    Začněte dělat něco nového
    Podzim může být čas pro váš nový začátek. Ukliďte si dům, zahradu, pusťte se do nového koníčku nebo projektu….Těšte se z nových zkušeností a činností.
  • 5
    Odpočívejte a dostatečně spěte
    K podzimu patří zpomalení a více odpočinku a spánku. Příroda to tak taky dělá a vy jste součástí přírody. Proto poslouchejte své tělo a dopřejte mu relaxaci a spánek. Mít méně energie na podzim je normální. Nejde být pořád v pohodě a 100% výkonný. Pokud zanedbáváte spánek a odpočinek, snáze podlehnete splínu.
  • 6
    Přemýšlejte odlišně
    Většina lidí se soustředí na negativa podzimu jako jsou více tmy, horší počasí, méně času venku. Nadávání na špatné počasí a únavu je rozšířený zlozvyk, který podporuje blbou náladu. Hledejte proto pozitiva, kterými můžou být více času doma, pocit pohodlí a útulna. Uvařte si čaj, vezměte si deku a čtěte si knížku. Vše je ve vaší hlavě – když si budete říkat, že je podzim škaredý, tak bude… Když si budete všímat kladů podzimu, tak se budete cítit lépe.

Jak vidíte, je to opravdu jednoduché.

Moje poznámka:

Podzim využívám pro trénink pozitivního myšlení.

Na podzim vylézají na povrch ještě více než kdy jindy moje negativní myšlenky.
Pokud se divíte, že i já mám negativní myšlenky, tak ano, mám.

Každý člověk je má, denně mnoho stovek negativních myšlenek, takže ani já nejsem výjimkou.

A jak probíhá můj trénink? Negativní myšlenky, které způsobují, že se cítím v nepohodě, mám kvůli nim starosti, cítím se kvůli nim ve stresu nebo naštvaná, otáčím na pozitivní.

Proč?

Pozitivní myšlenka mi dodává sílu, cítím se díky ní dobře, vyrovnaně a v bezpečí.

Proto sleduji své myšlenky a otáčím je na pozitivní co nejčastěji to jde a tím pádem se mi žije líp.

K mému tréninku také patří vděčnost. Soustředím se na to, co vše je v mém životě dobré a co se daří. Vždy najdu spoustu věcí, za které jsem vděčná a hned se cítím líp.

Moje myšlenky ovlivňují to, jak se cítím a chovám.

Ovlivňují také to, co se mi v životě děje.

Na mém způsobu uvažování závisí celý můj život.

Proto si nemůžu dovolit luxus negativního myšlení.

S radostí využívám svobodu rozhodnout se o tom, jak budu uvažovatberu tím život do svých rukou.

To zvládnete taky. Zasloužíte si cítit se dobře i na podzim.

S úctou,

Pavla

Pokud se Vám tento článek líbí, klikněte na „To se mi líbí“ nebo jej sdílejte se svými přáteli. Děkuji.

Objevte 7 jednoduchých kroků, jak si začít TVOŘIT SVŮJ OSUD. Čtěte eBook ZDARMA >>>

 

 

 

Pomáhám lidem zatočit se strachem a získat odvahu jít svou vlastní cestou. Učím lidi, jak pozitivně pracovat s negativními myšlenkami a emocemi. Jsem autorkou eBooku Jak být v pohodě >> Nadšeně provádím a podporuji všechny, kteří chtějí žít v radosti a s nadhledem. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.