Jak porazit starosti a stres za časů koronaviru

Je vám úzko z celé té podivné situace s koronavirem? Děláte si často starosti, co vše se může stát a vaše mysl vymýšlí negativní scénáře budoucnosti? Podléháte stresu a nejistotě?

Život se vyvíjí nahoru a dolů. Momentálně prožíváme krizovou situaci, která tady ještě nebyla.

Musím se přiznat, že sama postupně zpracovávám to, co se kolem mě děje a já sama stále hledám ty nejlepší a nejkonstruktivnější způsoby, jak se hodit do pohody.

Jsem docela hodně senzitivní, takže ty energie, které kolem mě lítají hodně vnímám a o to méně lehce je zpracovávám.

Takže nebudu machrovat, že je jednoduché být v pohodě a že mám pocit, že mi nic nehrozí!

Nicméně postupně vždy nacházím vnitřní stav, který mi pomáhá se z toho nezbláznit a cítit se v rámci možností dobře.
Jednoduše řečeno – mě taky strach, úzkost a mírná panika vpadly do života.

Ale došlo mi, že strachováním a stresováním se nic nezměním.

Rozhodla jsem se přenechat starosti Vesmíru. S důvěrou a pokorou. A dát se v rámci možností do pohody.

Nechávám věci proběhnout, improvizuji, pozoruji, dodržuji pokyny pro bezpečnost sebe i ostatních, modlím se a nechávám to být.

Pokládám si otázku – jak můžu lidem pomoct?

Pomoci s vývojem vakcíny nebo nového léku nemůžu, s léčením nemocných taky ne, roušky nešiji, tak alespoň dělám co můžu, co mi jde dobře a to je šířit pozitivní vhledy, abych zamezila šíření nákazy strachem, podrážděností a stresem.

Chci vám dnes napsat moje pozitivně-konstruktivní tipy, které mě osobně pomáhají. Žije se mi s nimi líp v této korona-době.

Objevte 7 tipů, jak porazit starosti a stres v korona-časech:


1/ Dovolte si pocítit své emoce

Chovejte se k sobě hezky a s respektem. Netrestejte se pocity viny a studu, že jste rozhození a ve stresu.

Přijměte své emoce a dovolte si je pocítit. Nechte své pocity vyjít na povrch. Klidně se vyplačte, zakřičte nebo do něčeho bouchněte.

Přijměte fakt, že můžete prožívat to, co prožíváte a co cítíte a je to tak v pořádku.

Máte právo to cítit!

Když uvolníte hněv či stres, budete schopni vidět situaci v novém světle a nalézt nová řešení.

Tato situace je poučná zkušenost a tak se ptejte sami sebe:

Jak ji můžu využít ve svůj prospěch? Co se mám naučit?

2/ Žijte den za dnem

Jedním z nejlepších způsobů, jak se přestat trápit starostmi je žít den za dnem. Řešte věci den za dnem.

Zapomeňte, co se stalo v minulosti, co už nemůžete změnit a netrapte se tím, co by se mohlo stát v budoucnosti. 99% věcí, kterých se obáváte, se nikdy nestanou…Ani teď s koronavirem v zádech.

Žijte postupně, jeden den za druhým…Je to stejné, jako kdyby jste jedli slona…kousek po kousku…Soustřeďte se na to, co máte a můžete udělat dnes.

Vytvořte si svůj denní stereotyp, svoji denní rutinu, která se bude každý den opakovat. Takto den po dni všechno zvládnete.

Když si svůj denní režim rozhodíte, budete taky „rozhození“ psychicky.

A důležité upozornění: Děkujte za každý nový den. Není to samozřejmost.

3/ Používejte 4 kroky k odstranění starostí

1. Určete si svůj problém – kvůli čemu si přesně děláte starosti?


Např. Bojím se, že se nakazím koronavirem.

2. Položte si otázku – Co nejhoršího se může stát?


Nakazím se a onemocním.

3. Přijměte ten nejhorší možný výsledek.

Rozhodněte se, že budete schopní žít s čímkoliv, co by se mohlo stát, den za dnem.

Když přijmete to nejhorší, nemáte co ztratit a můžete získat vše.


Přijímám, že se můžu nakazit, tato možnost se týká i mě.

4. Ihned začněte podnikat kroky, abyste zamezili tomu, že ten nejhorší možný výsledek nastane.

Přemýšlejte kreativně, jak můžete minimalizovat možnost toho, že se přihodí nejhorší možný scénář.

Věnujte svůj čas a energii na zlepšení nejhoršího výsledku, který jste v duchu akceptovali.


Budu v izolaci doma a chodit ven jen na krátkou procházku a vyhýbat se ostatním lidem

Všechny klienty budu mít na Skype 

Když půjdu výjimečně z nutnosti do obchodu, dám si „ roušku“ a ochranné rukavice

Budu dál používat vitamíny a preparáty na imunitu

Budu pít teplé bylinkové čaje s medem

Budu jíst pravidelně, výživně a střídmě

Budu chodit spát ve 22 nejpozději a zdřímnu si po obědě

Budu poslouchat Mozartovy pozitivní skladby

Budu si číst pozitivní literaturu

Budu se bavit a smát s manželem a s dcerou

Budu si volat s rodinou

Budu psát pozitivní články a příspěvky pro mé čtenáře

Budu se těšit, až napíšu článek o tom, jak vše dobře dopadlo a jak jsme to zvládli

Budu se modlit

Takto začnete opět přemýšlet pozitivně a budete mít svůj život opět ve svých rukou.

4/ Mějte pod kontrolou své myšlení

Umění kontroly nad svým myšlením je klíčem k pozitivnímu zvládnutí současné situace.

Situaci pod kontrolou nemáte, ale pod kontrolou máte svoje reakce a postoj. Co to znamená?

Rozhodněte se ještě dnes, že budete žít dlouhý a kvalitní život.

Říkejte si : Zvládnu to!

Negativní myšlení je luxus a oslabuje imunitní systém.
Nejhorší nákaza je nákaza negativním myšlením.

 

Jak říká primář Pavel Dlouhý: Buďme optimističtí a všechno dobře dopadne.

S tím souvisí sledování denního zpravodajství, které může hodně vaše myšlení ovlivňovat.

Určitě je důležité v dnešní době sledovat informace a zprávy, ale jen střídmě. Média umí velice dobře vytvářet a rozšiřovat atmosféru strachu. Nenechte se jimi zahltit.

Já osobně zprávy a novinky o koronaviru průběžně sleduji, ale musím to ředit, jinak by mě z toho šlahlo dřív než ten koronavir chytím….

Sledujte především odborníky a všímejte si pozitivních faktů.

Např. k dnešnímu dni:

  • 6 vyléčených v ČR
  • Izrael soustavně a usilovně pracuje na vývoji vakcíny, která by mohla být k dispozici v půlce dubna
  • Lék Remdesivir je schválen pro použití pro kriticky nemocné pacienty
  • Dobrovolníci, kteří pomáhají….

Jinak raději čtěte knihy, které vás v mysli přenesou do jiné pozitivní situace, poslouchejte povznášející hudbu nebo sledujte komedie a filmy, které vás pobaví. Bavte se a smějte se s rodinou, osobně doma nebo přes telefon či videohovor.

5/ Důvěřujte Vesmíru a životu

Přijměte věci, které změnit nemůžete a zodpovědnost za to, co změnit můžete.

Jinak řečeno a přeloženo – přítomnost koronaviru kolem nás nezměním, takže to přijímám tak, jak to je a přijímám zodpovědnost za to, že dodržuji bezpečnostní opatření pro ochranu zdraví nás všech.
Přijímám to, co je a nechávám to být.

Přenechte starosti Vesmíru. On ví a vidí víc než vy.

Pozorujte a klidně dýchejte. Soustřeďte se na svůj dech. Pozor – toto je důležité – při strachu a stresu zapomínáme dýchat.
Takže dýchám zhluboka, když mě něco vytočí.

Vesmír je přátelský – řekl Einstein a tomu věřím. Má s námi jiné plány než které mi si vytváříme, ale jsou pro naše dobro.
Těším se, až zjistím, jaké dobro to je! ( To může znít trochu ironicky, ale myslím to vážně.)

Používejte modlitby – pomocí modlitby se vám uleví.

Moje modlitby jsou například :

  • Děkuji, že všechno dopadne božím přičiněním dobře nebo ještě lépe.
  • Děkuji za dokonalé řešení této situace.
  • Děkuji za pomoc, moudrost a vedení.
  • Děkuji, že jsem zdravá a v bezpečí.

Modlitba mi pomáhá zbavit se obav a negativních myšlenek. Je to vnitřní alchymie, která nevím jak přesně funguje, ale funguje skvěle.

Spojíte se s nekonečnou moudrostí Vesmíru. Ve vašem životě funguje vyšší síla, věřte ji!

Zlepší vaše pocity a vytvoří vám pocit štěstí, i když kolem vás zuří chaos, panika a nejistota.

6/ Buďte aktivní a kreativní

Buďte aktivní! Najděte si svoji práci a pracujte i v těchto omezených podmínkách. Práce je lék.

Najděte si něco na čem budete pracovat směrem do budoucnosti. Může to být úklid, šití, pletení, vaření, tvoření webu…. Kreativně se pracovně vyjadřujte.

Jednejte tak, jako by řešení situace bylo už blízko. Vaše víra v budoucnost vám přinese lepší pocity. Těšte se na léto, kdy to už bude za námi.

7/ Přijměte 1OO% zodpovědnost 

Poslední bod je nejdůležitější. Má 2 roviny:

1. Uvědomte si, že jen vy rozhodujete o tom, co si myslíte, o čem přemýšlíte a co říkáte. To má vliv na to, jak se cítíte. Jen vy jste za svůj duševní postoj zodpovědní.

2. Zároveň v této krizové situaci je více než kdy jindy důležité, abyste převzali 100% zodpovědnost za své činy. Jednejte v rámci bezpečí nejen vašeho, ale nás všech.

Když každý jeden z nás přijme 100% zodpovědnost za své chování, všechno dobře dopadne a mnohem dříve než bychom si mohli myslet.

 

Státy jako Singapur a Jižní Korea, kde sebedisciplína a zodpovědnost jsou součástí každého jednotlivce, nechť nám jdou příkladem.

Moje poznámka na závěr:

Nejsem žádný expert na krizové situace. Tento článek píšu s dobrým úmyslem povzbudit pozitivní postoj u vás všech, kteří jste v mém dosahu. Dala jsem dohromady to, co teď pomáhá mě, s tím co vím a znám teď.

Dnes je 22.3.2020, konec 1.týdne karantény. Očekávám, že se ještě hodně věcí bude dít a já se mnoho naučím a o sobě dozvím.

Beru tuto korona-zkušenost jako příležitost k růstu a ke zlepšení.

Hledám v ní poučení. Těším se na moudrost, kterou díky ní získám a kterou budu moci s vámi dále sdílet.

Opatrujte se!🍀🌞🍀

S úctou,
❤️ Pavla

Pokud se Vám tento článek líbí, klikněte na „To se mi líbí“ nebo jej sdílejte se svými přáteli. Děkuji.

Objevte 7 jednoduchých kroků, jak si začít TVOŘIT SVŮJ OSUD. Čtěte eBook ZDARMA >>>

Pomáhám lidem zatočit se strachem a získat odvahu jít svou vlastní cestou. Učím lidi, jak pozitivně pracovat s negativními myšlenkami a emocemi. Nadšeně provádím a podporuji všechny, kteří chtějí žít v radosti a s nadhledem. Můj příběh si přečtěte zde >> Jsem autorkou eBooku Jak být v pohodě >> Pomůžu vám vzít život do svých rukou v emailovém koučinku SEBE-RESTART >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.